11 Eylül 2019 Çarşamba

EKŞİLİ (EĞŞİLİ) PİLAV



Bu akşamın tarifi Kastamonu yöresine ait
👇👇👇
Eğşili (Ekşili) Pilav
❤ ❤ ❤ ❤ ❤
Kışın istediğiniz her çeşit ot ile yapabilirsiniz. Ben pazı ve ıspanak ile yaptım.
EĞŞİLİ (EKŞİLİ) PİLAV
Malzemeler;
1 su bardağı siyez bulguru veya normal bulgur
2 çorba kaşığı tereyağ
2 adet kuru soğan
3 adet sivri biber
İstediğiniz çeşit otlar
(Ebegümeci, ısırgan otu, pazı, ıspanak ) ben ıspanak ve pazı kullandım.
Maydanoz , dereotu, tuz, karabiber, kırmızı pul biber
1 adet yumurta
500 gr süzme yoğurt (ekşi olmali)
Yapılışı;
*1 adet ince doğranmış soğan, bulgur ve 2.5 şu bardağı su tencereye alınır ve suyunu hafif çekene kadar pisirilir.
*Üzerine ince doğranan ot cesitleri tuzu, kara biberi ilave edilerek 5 dakika kaynatılır.
*Yoğurt ve yumurta ayrı bir yer de iyice çırpılır ve ocağın altı kısık halde hızlıca pişen bulgura karıştırılır ocak kapatılır.
*Servis tabağına alinir.
*Tereyağında ince kıyılmış soğanı kavurun nanesi ve pul biberi  ilave edilerek pilavın üzerine dökülür. (Salça da yazıyordu ama ben pul biber kullandigim için salça ilave etmedim.) Yine isteğe bağlı üzerine dereotu ve maydanoz ilave edebilirsiniz.
 Afiyet olsun 💞
Selcen ŞENOCAK
Instagram'da
@lezzetinsenocagi
@selcenkorhansenocak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder