7 Ekim 2008 Salı

KIYMALI PİDE
Evdeki yoğunluk ve tatil derken gecikmeli olarak hepinizin geçmiş Ramazan Bayramını kutluyorum.
Birlikte nice güzel bayramlara...
Kıymalı Pideyi blog arkadaşlarımın birinin sayfasında görüp not almıştım. Tarif içinde sizleri o arkadaşa yönlendirecektim ama kimden aldığımı hatırlayamadım. Sayfamda kayıtlı bütün bloglara baktım, google dan baktım ama bulamadım. Kimin pidesi olduğunu görürsem:) mutlaka ismini ekleyeceğim. Çok güzel bir tarif ve tek kelime ile süper oldu. Hatta eşim sen mi yaptın süper dedi:) Ev yapımı olması, içinde neler olduğunu bilerek yemek bence daha lezzetli oluyor. Resmini iş yerimden bir arkadaşım gördüğünde kuru gibi görünüyor dedi fotoğraftanmı yada onamı öyle geldi bilemiyorum yumuşak bir pideydi.
Yapımı ise çok kolay;

Malzemeler;
1 su bardağı yoğurt
1/4 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz maya
2 su bardağı un( ben yaparken un az geldi yaklaşık 1,5 bardak ekledim)

İç malzemesi;
150 gram kıyma
2 adet domates
1 adet soğan
1 adet kırmızı dolmalık biber
1-2 diş sarımsak
1/2 demet maydanoz
1 yemek kaşığı margarin (ben sıvı yağ kullandım)
Karabiber
Kırmızıbiber
Kimyon
Tuz

Yapılışı; Bütün malzemelerle yumuşak hamur hazırlanır ve 40 dakika mayalandırılır. Kıyma dışındaki bütün malzemeler robottan geçirilip kıyma ile karıştırılıp yoğurulur. Mayalanan hamur istediğiniz şekil ve boyda incecik açılıp fırın tepsisine yayılır.
Üzerine hazırlanan harçtan sürülür, 220 derecede önceden ısıtılmış fırında 10-15 dakika kadar pişirilir.

Hepinize iyi haftalar...

19 yorum:

  1. selam.pideler nefis görünüyor.çorbada çok güzel..elinize saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  2. canım benim pidelerin harika olmuş ellerine sağlık becerikli arkadaşım
    kocaman kocaman öptüm

    YanıtlaSil
  3. pideler nefis ellerine saglik....

    YanıtlaSil
  4. Canım etlı ekmeğe benzemişler..Çok nefis görünüyorlar..İzmir'e gelirsem ben bunlardan isterim..Şimdiden siparişimi veriyorum..Ellerine sağlık canım..


    Kocaman sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. harika gözüküyor gerçekten.. canım almula ellerine sağlık olsun

    sıcacık sevgiler buradan tee oralara

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine sağlık,vallahi nası canım çekti görünce.ellerin dert görmesin enfes olmuş vallahi...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım harika olmuş bende denemiştim birkere ama benimkiler daha çok ekmeğe benzemişti

    YanıtlaSil
  8. enfes olmus bu pideler ellerine saglik ya biz hasretiz türkiyenin pidelerine olsada yesek sevgiler bir sey sorcam hani firinlardaki gibimi oluyor bu tarif cok denedim ama bir türlü o tadi bulamiyorum öptüm

    YanıtlaSil
  9. etle aram pek iyi olmasada bu pideleri görünce iştahım açıldı bizim bölgede lahmacun diye anılsada kıymalı pide ile arasında pek fark yokmuş biz hep lahmacunu fırında pişirtiriz evde hamurunu hazırlamak zor olsa gerek baya emek harcamışsın emeğine sağlık canım afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  10. CAnim serencigim,ellerine saglik, pideler harika olmus kimden olursa olsun harika yapmissin. Lahmacuna benzemis, sadece galiba hamuru kalinca, ve nefis görünüyor. Canim patatesli tarifi tatli ve tuzlu olarak aradim, baya tarife ulastim, zaten yarin gerek cok tesekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Ortakcığım ellerine sağlık yaaa!!! Canı istedi ama benim görünce, dur ben bir mutfağa gideyim. Öptüm seni tatlım!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canımsevgiler

    YanıtlaSil
  13. Öpüyorum yanaklarından ve güzel bir hafta sonu tatili diliyorum sana şekerim..Çok alemsin sen..!


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  14. Canım çok nefis görünüyorlar. Ellerine emeğine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Canım pıdeler nefıs gorunuyor .Ellerıne saglık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Canım ortakım harika oldu pideler teşekkürler paylaşımın için!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  17. Selcenim pide nefis görünüyor ellerine sağlık şeker öptüm by.........

    YanıtlaSil
  18. merhaba,pideler harika görünüyor eline sağlık..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Offf super gozukuyorlar...Ellerine saglik..

    YanıtlaSil