24 Eylül 2008 Çarşamba

KONYA'NIN YOĞURT ÇORBASI

Bu çorbanın resmini daha önce bir iftar davetimde sizlerle paylaşmıtım. Tarifini ise eklemek arkadaşım Emel sayesinde bu güne kısmetmiş. Tarifi eklemek benim içinde iyi oldu ölçüleri ile burada toplamayı seviyorum, arada bir de karıştırınca açıp buradan bakıyorum. Sizler içinde son iftarlarınıza değişik bir çorba olabilir.
Malzemeler;
6 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 kaşık un
1 yumurta
5 su bardağı su
2 çay bardağı pirinç
1,5 yemek kaşığı tereyağ
tuz,nane, pulbiber
Yapılışı; Yoğurt, un, yumurta, ve suyu tencerede karıştırıp kaynayana kadar karıştırarak (kaynamadan karıştırmayı bırakırsak yoğurt kesilebilir) pişiriyoruz. Kaynadıktan sonra pirinci ve tuzu (tuzu pişme işlemi sırasında eklememizin sebebide yoğurtu ekşitmemesidir.)ilave edip yine arada bir karıştırıyoruz. Pirinçler piştiğinde çorbamız hazırdır.
Üzeri için ise; tereyağını tavada eritip kızardıktan sonra nane ve (isteğe bağlı) kırmızı pul biber ile çorbamıza ilave ediyoruz.
Yoğurt çorbası Konya'nın meşhur düğün çorbalarından birincisidir ikincisi ise aşağıda gördüğünüz resimdeki Bamya çorbasıdır. Bamya çorbasınında tarifini daha önce sizlerle paylaşmıştım tekrar tarifini görmek isterseniz. Burada.

BAMYA ÇORBASI


Hepinize Sevgiler...

19 yorum:

  1. ilk yorumu kaptımmı ne umarım öyledir hehehe
    bende ankaralıyım aslında ankara baglı bir köyündenim aslında ama senin bu çorbanı bizdde yaparlar ama içine ekstra nohut koyarlar tatlım bizde bayramlarda mutlaka yapılır sende harika yapmışsın balım allaha emanet ol sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  2. yoğurt çorbası ailecek çok sevdiğimiz bir çorbadır eline sağlık harika görünüyor..

    bamya çorbasınıda ilk kez görüyorum
    heee şimdi olduu linke bakınca çorba değilde biz bamya yemeği deriz ama çokgüzel örünüyor eline sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canımcım çorban nefis olmuş
    afiyetolsun size

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik canim benim nefis görünüyor yemekler.Yogurt corbasini cok severim,hem sevmeyen varmi acaba.Sevgiyle kal bebek:)

    YanıtlaSil
  5. Ortakcımmmm ohhh ellerine sağlık canım. Çorba enfes görünüyor ben gelince bana da yap olur mu??

    Canım benim İstanbul'da hiçbir blogcu arkadaşımla görüşemedim maalesf ama inşallah Ankara'da görütüğüm olursa selamlarını iletirim.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle eline sağlık, biz yoğurt çorbasında pirinç yerine buğday kullanırız. Hatta annem bazen içine mini yuvarlanmış köftecikler de katar.
    Bamyaya gelince her çeşidini severim, canım çekti :o)

    YanıtlaSil
  7. çorbalar enfes her zaman leziz ve vazgeçilmez

    ellerine sağlık

    sevgilerr

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı kandıller.Bu gece dualarınızın kabul,ibadetlerinizin makbul olmasını dilerim.

    YanıtlaSil
  9. Canim kadir gecen mübarek olsun,tüm dualarimiz kabul olsun insal. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Hersey cok guzel Almula'cigim, ellerine saglik.

    Bayramini kutluyor, daha nice saglikli ve guzel bayramlar diliyorum.

    Sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  11. Iyi bayramlar Selen...Cok mesgulsun sanirim.Mail yorum hicbirine donmesin...Musait olursan ses ver.

    YanıtlaSil
  12. Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. Selcencim bayramin kutlu olsun,her bayram sevdiklerine en güzel sekilde gecirmeni dilerim.

    YanıtlaSil
  14. Canim corbalar nefis olmus ellerine saglik konyanin corbasini biraz farkla kayserinin tarhana corbasina benzettim ama hic süphem yokki her ikiside kesinlikle nefis oluyordur,

    Gecmis bayramin mübarek olsun canim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar canim, harika bir bayramin ardindan, selam ve sevgilerimle, corbalarda nefis olmus, su soguk günlerde cok iyi gelir insana, ellerine saglik, sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. canım ellerine sağlık.geçmiş bayramın mübarek olsun.sevgiler.naşide

    YanıtlaSil
  17. Canım,gecikmeli olarak bayramını kutlayaıp,yanaklarından öpüyorum..


    Çorban çok nefis görünüyor..Tamda öğle vakti,olsa ne güzel içerdik..))Ellerine sağlık..



    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  18. Ne güzeldir yöresel çorbalarımız Selcen, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil