16 Ağustos 2010 Pazartesi

KABAK OGRATEN







Herkese Hayırlı Ramazanlar....

Sıcak günlerde hafif yemekler yemek isteyenler için Kabak Ograten çok güzel bir tarif. Kabakları nasıl pişirsem diye düşünürken eşimin aldığı kitap setinin içinden çıkan Pratik Mutfak Rehberi Yaz Mutfağı kitabında gördüm ve hemen denedim. Çok kolay ve kısa sürede oluyor. Denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler:
4 adet orta boy kabak

İç Malzemesi :
150 gr kaşar rendesi
2 adet taze soğan
2 çorba kaşığı maydonoz( ben göz kararı yarım demet doğradım)
200 gr labne peyniri ( ben kutu krema kullandım)
1 adet yumurta sarısı
Tuz, karabiber.

Yapılışı:
Kabaklar uzunlamasına ikiye bölerek içi bir kaşık yardımı ile boşaltılır. İçinden çıkan malzeme rendelenir ve diğer iç malzemeleri eklenerek karıştırılıp, içi boşaltılmış kabakların içine doldurulur. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. yaklaşık 20 dak. da hem kabaklar yumuşacık pişiyor hemde üzeri kızarıyor.

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık Ortaaakkkııımmmm!!!Hem sağlıklı hem hafif daha ne olsunnn!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  2. merhaba
    değişik ve hoş bişeyye benziyor elinize sağlık

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık.bende bayılıyorum kitap karıştırıp birşeyler denemeye.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. deneyip beyenmene sevindim canım afiyetolsun
    ogratende harika olmuş ye beni diyor ellerine sağlık balım
    öptüm

    YanıtlaSil